miércoles, 8 de abril de 2009

Les habitacions tancades, de Samuel Sebastián.

Les habitacions tancades ganó el Premi Octubre de Teatre en 2008, ahora la Editorial 3i4 pone el texto a la venta, a continuación su sinopsis en valenciano y castellano.

Les habitacions tancades és una obra de teatre pur, un diàleg aspre i cru sostingut per dues persones a temps real. Tot just abans del dinar, un pare i la seva filla de catorze anys conversen. La filla és una jove a estones impulsiva i immadura, amb algunes coses clares a la vida però d’altres no tant. El que sí que té molt clar és que ja no pot consentir més els abusos del seu pare, que se succeeixen des que ella té consciència. Per la seva banda, i fora d’aquestes habitacions tancades, el seu pare és un veí exemplar, la persona a la qual tothom saluda al carrer, però dins dels murs de la casa es comporta com un monstre masclista i abusador.
Aquesta obra de teatre fa visible un dels fenòmens més quotidians i amagats a la nostra societat, els abusos sexuals al si familiar.


Las habitaciones cerradas
es una obra de teatro puro, un áspero y crudo diálogo sostenido por dos personas en tiempo real. Un poco antes de la comida, un padre y su hija de catorce años conversan. La hija es una joven a veces impulsiva e inmadura, con algunas cosas claras en la vida pero otra no tanto. Lo que sí que tiene claro es que ya no puede consentir más los abusos de su padre que se suceden desde que ella tiene consciencia. Por su parte y fuera de estas habitaciones cerradas, su padre es un vecino ejemplar, la persona a la que todos saludan en la calle, pero dentro de las paredes de la casa se comporta como un monstruo machista y abusador.
Esta obra de teatro hace visible uno de los fenómenos cotidianos y escondidos en nuestra sociedad, el de los abusos sexuales en el seno familiar.

No hay comentarios: